MY LIL BLOG

.... MY NEW LIFE BEGIN....

Monday, November 8, 2010

Permainan ini...

Benar kata orang bila kita terlalu syg pada seseorang, apa sja berbuatannya yang menyakitkan hati dan melukakan hati kita tutup mata. begitu juga aku.. aku selalu tanya pada diri aku apa lagi kekurangan aku smpai aku sering dipermainkan. pada pandangan dia aku ni bodoh ka.. senang nk ditipu.. senang nk dipujuk.. senang nak dimarah. aku takut.. ya takut pada semua ni.. walaupun takut ditipu tapi aku akan tetap ditipu.

terlalu lama kenal membuatkan aku tahu bila masa dia tak bercakap benar.. perkara senang tapi hanya untuk jaga hati aku dia sanggp lagi tipu.. aku tau. tapi apa aku boleh buat diam dan biar sja.. Tuhan saja yang tau perasaan aku. aku cuma nk kejujuran saja. cakap benda yang benar yang betul.. aku tau dia sedaya upaya jaga hati aku walaupun aku ni bnyk perangai, tak pernh nk bersyukur, suka bergaduh. tapi aku perlukan kejujuran.. sedihkan bila pandang wajah2 yang tau kebenaran perkara ni.. aku tengok seolah2 derang ni gelak besar kat aku. seronok sgt2.. emmmm

hari-hari aku berdoa pada allah, beri aku kekuatan.. beri aku semangat..aku tak nak merosak semua yang aku cuba jaga yang aku cuba pertahankan dari dulu.. lepas ni makin dekat lagi orang tu datang, dan makin aku tak tahu samada aku kuat atau tak masa tu.. aku takut lagi terima maki orang, terima marah2 orang atas perkara yang aku tak pernah buat. aku dah letih kena tuduh macam2.. aku takut dapat mesej yang mengutuk diri aku sndri dari orang yang aku plig syg.. aku takut sgt2..

sapa aku yang mampu buat dia boleh defend aku macam mana aku defend diri aku selama ni.. aku tak minta apa2 cuma aku betul2 inginkan kejujuran.. aku ada baca satu cerita yang kawan aku bagi... adakah cinta perlukan sebab??? dia kerap tanya aku sebab apa aku suka dia.. aku jawb xtau tapi yang aku tau aku syg n cintakan dia.. SEBAB nya aku tak leh nk jawab apa dia.. sebab aku tak pernah nk fikir soal lain. aku cuma nak cari orang yang boleh jaga aku, bimbing aku... aku tak pilih pangkat macam orang yang hantar sms kat aku perli2 dia. orang tu kta tak heran pun dengan kerja dia yang kt sna.. bukan tinggi mana.. sedih dengar orang yg dia syg tu juga yg kta macam2 kta dia.. tapi hati dia kan.. aku sedar juga aku ni bukan cukup sempurna dan tak semenarik mana pun. tak mampu buat orang lain suka.

jgan ada simpan rasa simpati pada diri aku.. berikan rsa hormat, sayang dan cinta seikhlasnya pada diri ini.. tidak memaksa dan tak akan memaksa tapi BERHARAP...

No comments:

Post a Comment